Svenska försvaret...

Jahopp då var det fastställt att sverige, vid krig skulle falla innan första skottet brann av... 

Igår kunde vi alla läsa om armens avvecklande och där ÖB gick ut med att svenska armen skall skäras ner till 12.500 man.
Det finns en fotbollslåt där de sjunger att IFK klacken skulle kunna invadera norge.. min fråga är: varför gå så långt? vi kan ju lika gärna ta sverige.. 

Jag trodde aldrig att jag skulle få se den dagen då svenska armen i fredstid blev så liten att den fick plats på valfri fotbollsstadio.. scandinavium i gbg tar 12.044 personer..  

Tanken att ha en värld befriad från soldater är jätte bra:

"Jag drömde om en jättesal
där statsmän satt i rad.
Så skrev dom på ett konvolut
och reste sej och sa:

“Det finns inga soldater mer,
det finns inga gevär
och ingen känner längre till
det ordet militär.”

Men det finns ingen realism i detta, en dröm. men inte mer.

Ryssland Rustar upp!

http://www.hbl.fi/text/politik/2007/10/5/w6342.php?rss

I texten kan man läsa att "en stormakt lämnar inget åt slumpen", varför skall vi göra det då?.  visst, vill ryssland ha sverige så skulle dom ta det.. ungefär lika lätt som israel trampar på folkrätten och usa invaderar irak utan anledning och konkreta bevis. men jag kan helt klart säga det att den dagen en rysk occupationshär kommer hit och brakar loss, då skall jag inte svara på kallet till armén.  Jag skall ge dom 3 bokstäver, LRS! (Lernt Russish Schnell. eller som i vårat fall.. Lär Ryska Snabbt) för vi har inte en chans längre!. 

Svea Tackar för sig, på återseende!

Poliktikerna har gett extrema grupper som AFA och NSF möjligheten att faktist ta sverige med våld om dom vill. för att deras led sluts helt säkert upp med fler än 13000 man.. nu saknas bara vapen.. och om man kollar på HAMAS och Al-Quida så värkar det inte vara väldigt svårt att få tag på.. 

Leve Segraren!, Let the battle begin!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har sverige ett försvar? vi kanske skall stoppa fienden med rondeller och farthinder.

2009-01-28 @ 22:03:34
Postat av: Anonym

Har sverige ett försvar? vi kanske skall stoppa fienden med rondeller och farthinder.

2009-01-28 @ 22:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0